VISUAL GOAL

MAPPING

HVAD DRIVER DET ENKELTE MENNESKE? OG HVORFOR

ER DET GODT AT HAVE ØNSKER & MÅL?

Det er en universal del af menneskets eksistens at vi søger fremgang og bedre måder at gøre ting på. Og det når vi bedst ved at sætte og klare mål for øje.

Hvorfor er det så at vi ikke er bedre til at sætte os mål og skabe klarhed om ønsker for fremtiden?

På Harvard Business School lavede man i 1979 en undersøgelse hvor man spurgte dimittenderne fra deres MBA program:  “Har du sat dig og nedskrevet klare mål for fremtiden og lavet planer for, hvordan du vil nå dem?”  Kun 3 % af dimittenderne havde skrevet deres mål og planer ned. 13 % havde mål, men havde ikke skrevet dem ned, og 84 % havde ingen mål overhovedet.  10 år senere blev de samme personer spurgt igen. Forskerne fandt, at de 13 %, der havde sat sig mål men ikke skrevet dem ned, gennemsnitligt tjente dobbelt så meget som de 84 %, der ingen mål havde overhovedet.  Men til deres overraskelse tjente de 3 %, der havde klare, skrevne mål og planer for, hvordan de skulle nå dem, 10 gange så meget som alle de andre 97 % til sammen!


Visuel Goal Mapping er en uhyre effektiv metode til at skabe klarhed over ønsker og mål. Når vi kombinere et visuelt element til et ønske skærpes vores fokus med 65%!
Visual Goal Mapping skaber det overblik der skal til for at skabe overblik og finde vej til handling.
 

Virksomheder har udtalt:

Det var imponerende at opleve, hvordan generiske værktøjer og en facilitator uden kendskab til "systemet", formår at føre os frem til konkrete og brugbare resultater på forholdsvis kort tid.

Lasse Kamp, Arbejdsmarkedschef,
Jobcenter Kolding

 

”Vi kan give Lise de varmeste anbefalinger, der med hendes sans for det lidt anderledes, engagement og fokus formår at skubbe til udviklingen”.

Karsten Bech, Projektleder på D2i (Design2Innovate) og Kim Aagaard Holm, Designkonsulent på D2i, Designskolen Kolding 

 

”Det har været en inspirerende oplevelse at møde Lise. Hun hjalp os med at afklare, hvilken vej vi skulle gå og stillede nogle provokerende spørgsmål”.

Lui Jensen, Direktør, First Hotel Kolding